De Regenboog

Wie zijn wij?

Wij zijn de Regenboog, een onderbouwgroep 1 en 2. Onze juf is Mariëlle op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag. Op woensdag is Hilde in de groep.

Regenboog Muursticker Kinderkamer - v.a 2,95 - Gratis Verzending

Hoe komen we aan onze naam?

De kinderen hadden allerlei namen bedacht voor onze stamgroep. Uiteindelijk hebben we samen gekozen voor:
De Regenboog.  Dat vonden we de mooiste naam! De echte regenboog heeft heel veel kleuren, die kleuren horen allemaal bij elkaar! Net zoals de kinderen van de Regenboog. Elk kind heeft weer een andere kleur en mag zijn zoals hij of zij is. Dat maakt het juist heel interessant want zo inspireren we elkaar en leren we van elkaar.

Het hele jaar door werken we in verschillende thema's, de wereldoriëntatie. Elke ochtend beginnen we in een kring. Vanuit die kring starten diverse activiteiten. Er worden verhalen en ervaringen uitgewisseld, liedjes gezongen, versjes aangeleerd, er wordt gedanst, er worden verhalen verteld en prentenboeken aangeboden, er worden wereldoriënterende activiteiten gestart en besproken.

Wist u dat.....

• Wij mooie regenbogen kunnen tekenen, we zijn daar heel goed in!