De Blitse Salamanders

Wie zijn wij?

Hallo wij zijn de Blitse Salamanders! Wij zijn een middenbouwgroep. Onze buren zijn de Stokstaartjes én de Dolle Dolfijnen. Met hen kunnen we het goed vinden. Onze stamgroepleiders zijn Teun (ma-di-vr) en Elise (woe-do). Samen zijn wij een super gezellige groep! In het instructie-uur komen alle kinderen van groep 3 bij elkaar in het lokaal van de Blitse Salamanders.

Salamander | metaal & glas | paisley | groen | L | 13x30 - Onthewall

Hoe komen we aan onze naam?

Wij hebben onze naam samen met elkaar gekozen. Salamanders zijn slimme dieren die fijn samen leven en zich aanpassen aan de omgeving. Ze ontwikkelen zich razendsnel van ei naar larf en dan naar volwassen salamander. Wij zijn ook volop in ontwikkeling! Salamander, zie jij hoe ik verander?!

Wist u dat?

• wij erg van de natuur houden;
  • wij twee stamgroepleiders hebben: Elise en Teun

W.O en excursies:

We hebben elke 6 of 8 weken een W.O. thema. Soms zelfs een groot W.O. project met de hele school. Of een vrij W.O waarin we zelf mogen werken aan wat we interessant vinden. We gaan dan onderzoek doen en geven een presentatie aan de rest van de klas. Zo leren we heel veel van elkaar.

Natuurlijk houden we ons ook bezig met de feestdagen zoals Sinterklaas, Kerst, Carnaval, Pasen, het offerfeest en het suikerfeest.